.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
"رو به فردا" جوانمرگ شد؟!

پس از آن که برخی محافل و چهره های سیاسی از حضور اصلاح طلبان در برنامه تلویزیونی" رو به فردا" انتقاد کردند و خواستار برچیده شدن بساط مناظره های تلویزیونی شدند ، "رو به فردا" با تغییر رویکردی که البته قابل انتظار هم بود ، با دعوت از چهره های همسوی اصولگرا برنامه جدید خود را پی گرفت و موضوع بحث را نیز سوژه ای قرار داد که هر دو طرف درباره آن اتفاق نظر داشتند.

ابتدا اعلام شد که قرار است محسن رضایی و علی اکبر ولایتی با همدیگر مناظره کنند ولی با عدم حضور این دو چهره اصولگرا در برنامه ، "رو به فردا" با حضور روح الله حسینیان و علاءالدین بروجردی ، نمایندگان اصولگرای مجلس برگزار شد.

موضوع برنامه هم حوادث بعد از انتخابات و نقش بیگانگان در آن بود که هر دوطرف مناظره(!) هم بر محکومیت رویکردهای معترضین و مشخصاً میرحسین موسوی تاکید داشتند و هم از طرح های کشورهای خارجی و سازمان های جاسوسی غربی برای تنش زایی در ایران خبر می دادند.

در این به اصطلاح مناظره ، طرفین بارها در تایید سخنان همدیگر سخن گفتند و از یکدیگر تشکرها کردند به گونه ای که به عنوان مثال وقتی بحث به گزارش کمیته ویژه مجلس درباره کهریزک رسید و حسینیان در این باره سخن گفت، مجری با جملاتی مانند "آقای بروجردی در مقابل حرف های آقای حسینیان از خود دفاع کنید" برای "مناظره نمایی" برنامه تلاش کرد اما چون اساساً نقدی از سوی حسینیان متوجه بروجردی نشده بود ، دفاعی هم در کار نبود و اتفاقاً حسینیان تاکید داشت که اظهاراتش اصلاً متوجه بروجردی نبوده و اتفاقا از نقش او در کمیته ویژه قدردانی هم می کند.

این در حالی است که ذات مناظره بر پایه تقابل دو دیدگاه و نقد دو سویه طرفین در برابر ناظرین استوار است تا در نهایت قضاوت با مخاطبان باشد ولی وقتی طرفین در موضوعی مانند هم می اندیشند ، طبیعی است که جز یک گپ و گفت دوستانه ، چیز دیگری شکل نمی گیرد ، ولو این که نام این خوش و بش سیاسی را "مناظره" هم بگذارند!

در واقع ، در این برنامه ، تمام نقدها و انتقادات متوجه افرادی بود که در استودیو حضور نداشتند کما این که مباحث حسینیان با حمله به جواد اطاعت که در مناظره قبلی حاضر بود آغاز شد و با حمله به خاتمی، معاونان وزارت کشور دولت اصلاحات ، موسوی ، کروبی و ... ادامه یافت که در مواردی با همراهی بروجردی نیز مواجه بود.

فارغ از این که سخنانی که در این برنامه گفته شد ، مقرون به واقع بودند یا خیر ، از لحاظ شکلی باید گفت که آنچه در برنامه رو به فردای پنج شنبه شب گذشت ، نه یک مناظره ، که یک نشست دوستانه درون گروهی بود که بر روی آنتن رفت تا این تلقی به طور جدی شکل بگیرد که "رو به فردا "ی مناظره محور ، "جوانمرگ" و تبدیل به میزگردی شد که هزاران بار نظیر آن بر روی آنتن رفته است و این ، البته خبری خوشایند برای رسانه های بیگانه است که یکسویه نگری صدا و سیما ،"ممد حیات" و "مفرح ذات" شان است!


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 2 بهمن 1388
باز هم صدا وسیما برای فریب مردم بزرگوار ایران قدم برداشت .زمستون تموم میشه و روسیاهی برای زغال میمونه
نا شناس 2 بهمن 1388
واقعا" که تحلیل شما درسته .این تجربه شیرین ، زود هنگام تلخ شد .برای صداوسیمای میلی خیلی متاسفم . ارتباط با افکار عمومی براشون خیلی سخته .چون مدیریت ضعیفی متولی اونه . وبه این اصل اعتقاد نداره که (( دانستن حق مردم است ))
نا شناس 2 بهمن 1388
میزگرد بود نه مناظره .
نا شناس 3 بهمن 1388
واسه این صدا سیما متاسفم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.392 seconds.